środa, 21 października 2015

Gucio - mały jamnikowaty spokojny piesek szuka domu

Pisałem, że Bunia znalazła dom a ja natrafiłem na ogłoszenie o Guciu - takim małym piesku w typie jamnikowatym.
Został znaleziony przez kogoś w mieście Nowa Sól (niedaleko Zielonej Góry). Był w swoich niebieskich szeleczkach.
Zawieziony został do schroniska, siedział tam w kojcu i bardzo chciał wyjść - zobaczyłem w jego oczach taki urok, że postanowiłem go zabrać do domu, w formie 'domu tymczasowego'.

Mam go od tygodnia - i jakie są wnioski:

  • nauczony jest życia w mieszkaniu - nigdy nie nabrudził, całą noc wytrzymuje, nawet tak długo jak od 22 do 7 rano
  • nie potrzebuje zbyt wiele spaceru - tzn. chętnie biega i spaceruje na smyczy, jednak czy będzie miał 15minutowy spacer czy taki godzinny to w domu jest tak samo spokojny, nie przejawia czegoś takiego, że mało biegał na spacerze to w domu szaleje - Gucio jest spokojny przez 90% dnia. Raz dziennie zwykle koło godziny 17 ma chęć się pobawić, wtedy z 20minut pochodzi czy pobiega po domu ze swoją piłeczką, przynosi ją aby mu ją porzucać. Ma też wtedy ochotę poćwiczyć i uczyłem go 'siad', 'leżeć' i dostawianie się do nogi z lewej strony.
  • na spacerach jest przyjazny do wszystkich ludzi i niczego się nie boi
  • na spacerze do obcych psów jest przyjacielski, ale zwykle bez wielkiej euforii - poprostu poznaje innego psa, chwile się obwąchają i odchodzi. Z dużymi psami czasami jest wycofany, trochę się stresuje bardzo dużych psów, ale bez agresji, po porostu lekki stresik. 
  • zostaje sam w domu i nic nie niszczy ani nie hałasuje.
  • jest raczej leniuszkiem, co może być wielką zaletą dla wielu ludzi - to dobry piesek 'kanapowiec', cichy i spokojny do kochania i głaskania.
  • bardzo mi go będzie szkoda, gdy będzie musiał siedzieć w zimnym kojcu w schronisku a nie w domu, jak znacie kogoś kto szuka fajnego psa to polecam Gucia, ciężko jest znaleść takiego fajnego psa


Zgubił się chyba, bo trafił do schroniska w szelkach - niestety nikt się po niego nie zgłosił i szukamy mu nowego domu -...
Posted by Doberman - Szkoła Szkolenia Psów on 15 październik 2015
I tutaj też o Guciu: https://www.facebook.com/doberman.szkola.szkolenia.psow/events

1 komentarz:

  1. Jezu biedactwo.. Dlatego czipowanie powinno być obowiązkowe. Dawno piękniś byłby w domku.. A takto prawdopodobnie i właściciele i psiak ma stres.. :(

    OdpowiedzUsuń

będę wdzięczny za każdy komentarz - pisz śmiało! Na pytania odpiszę osobiście!